..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

15 januari 2013

Fullt...

...ös från morgon till kväll.

Ungefär som en vanlig tisdag då babysången dragit igång igen. Tyvärr på en tidigare tid vilket stör lillens sovning ännu mer, men vi tog oss igenom dagen trots sömnbrist.

Maken jobbar 7-16 denna vecka och medför lämning av dottern på skolan. Det har jag nog inte gjort mer än 2 gånger sedan slutet av november. Lite tidigare uppstigning och mer förberedelser så gick det galant. Med vår tunga "lilla" kille och en uppförsbacke till skolan så orkar jag helt enkelt inte kånka på honom vid lämning så vi har en sittvagn (som jag egentligen tycker han är för liten för) i bagaget som har hjälpt mig hela hösten med uppgiften. Nu råkar det vara så att bagageluckan inte fungerar något vidare i - 13 grader så i morse fick pulkan följa med. Lycklig killen surrade konstant både på uppvägen och nervägen till bilen, sötnosen våran. Lade ut han för att sova redan före 9 för att hinna en timmes sömn innan det var dags att åka, inga sura miner där inte utan en solstråle trots väckning. Till lunch blev det folkans supergoda salladsbuffé, grillad kyckling, riven ost, keso, vitlöksdressing, vitkålssallad och diverse grönsaker.

Fick med mig en kompis till dottern hem och även ett besök av mamman i hushållet. Jag fortsätter samla på mig energi genom fikasällskap och surr. Snabb middag i form av ugnspannkaka (äntligen) innan maken gav sig iväg för ett möte. Blev inte mycket ätet för mig eftersom jag fortfarande var rätt mätt från lunchen. Lite bolibompahäng och bums i säng för de små. Nu när jag sitter och slappar lite börjar jag känna hur trött jag är, inte helt konstigt eftersom jag vaknade 4.30 och var utsövd.

Snart blir det natta och i morgon blir det bvc besök med sprutor och viktkoll. Hoppas de tar hand om mig om jag skulle svimma av sprutorna (trots att det inte är jag själv som ska få dom). Läkaren vi ska träffa är samma som jag går till så jag tänkte fråga efter mina provresultat också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar