..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 januari 2013

Åter...

...igen en ny dag.

Måste tipsa om en fläskfilégryta som jag gjorde igår som är busenkel, (nä ingen tjockpannkaka igår heller).


Dijongryta ca. 6p
1 kg fläskfilé
2 dl vatten
3 dl grädde
3-4 tsk dijonsenap
1 stor vitlöksklyfta
grönsaks buljong/fond, jag tog en knapp tsk av alpnearings buljong.
vitpeppar
örtsalt
Bryn köttet, tillsätt alla ingredienser, pressa vitlöken och låt koka till köttet är klart, jag hade stora bitar så 25-30 min kokade jag nog. Går att variera grytan med ex, paprika, lök i klyftor osv.

Eftersom vi har en ettåring hemma är vi försiktiga med saltet, hade nog tagit lite mer buljong och ev lite soja.
Tyvärr har jag ingen bild eftersom vi hann äta klart innan jag kom på det. Ska äta samma till lunchen så jag får kanske till ett foto då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar