..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 januari 2013

Brrr...

...vad kallt det är idag.

- 21 grader visade termometern i morse och till dotterns besvikelse blir det ingen skidåkning. Även idag kunde hon åka med en kompis till skolan och jag och lillen slapp ut i kylan. Mamman bjöd jag hem på lunch idag och jag åker och hämtar tjejerna när de slutat skolan så slipper lille A ut då med.

Lillen är lite gnällig och sällskapssjuk idag och lite lite varm. Vaccinationen gick bra igår och han skrek bara lite och mamman svimmade inte heller. Vi skötte oss båda två! Men vad jag saknade maken just då, sprutor är inte riktigt min grej... Vi har ju inte vägt honom sedan augusti och nu väger han 11380g och är 77 cm lång vår "lille" kille.

Vi håller oss inomhus idag och myser. Lite hemmafix passar bra, tvätten behöver nog en översyn. Måste fundera ut något gott att bjuda på till lunchen idag också, har kommit så långt som till kyckling iallafall, med lite avokadosallad till det. Googlar recept och få lite inspiration när lillen sover sedan. Lite enkelspårigt kanske, men middagen kommer också bli kyckling, dock inte samma variant.

Vi myser vidare idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar