..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

23 januari 2013

Ojämn....

...sömn, minst sagt.

Ena natten bra, nästa mindre bra och en tredje helt uruselt. Som tur är är de usla mest sällsynt. Idag har jag inte varit pigg, har sysselsatt mig för att inte somna där jag står och går. Fixat några maskiner tvätt, kokat äpplemos och rotsaker till lilla huliganen. Städat dotterns rum. Förberett middagen osv. Ska skriva en inköpslista till en storhandling också.

Igår hörde en vän av sig och frågade om vi skulle ta en kaffe ihop. Hon kom med sina två barn och över en kopp kaffe tankade hon över lite energi till mig. Även i morgon ska jag tanka energi, en shoppingrunda med en annan vän som jag inte sett på alldeles för lång tid. Så i morgon när maken kommer från jobbet så drar jag iväg.

Till middag idag blir det köttfärslimpa med någon slags fyllning. Eftersom jag inte vet nu hur jag tänker göra och hur bra det blir får jag återkomma med receptet och en recenssion. Köttfärssåsen som står på menyn uteblir eftersom vi hade det till lunch i söndags när vi hade litet lunchbesök.

Jag hör fnitter från övervåningen och lillen bankar på sina leksaker, själv ska jag dricka dagens andra och sista kopp kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar