..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 januari 2013

Krispig...

...dag idag igen, älskar vintern och vackra dagar!

Hitintills idag har jag druckit tre koppar kaffe med lite för mycket grädde i och det är den mängden jag håller mig till nu. Några dagar har det faktiskt blivit endast två koppar, magen är lugnare och kaffesuget har minskat.

Vi håller oss inne idag och pysslar med disk, tvätt och lite matlagning ska det bli. Igår hade vi grovrensning i alkoven på övervåningen, vi hittade en hel del att kasta, sortera och sälja på barnloppisen. Vi hittade även ett golv... Stort blev det så även en av fåtöljerna fick plats.

Jag gjorde även en rensning i min garderob, kastahögen blev STOR, skänkaborthögen blev också STOR. Riktigt kul att hänga in de nyinköpta kläderna när det var rent och fint. Dessutom i några storlekar mindre.

Lillen sover sin eftermiddagslur, middagen är förberedd och varmt the smakar ljuvligt. Bra måndag helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar