..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

5 januari 2013

Lunchen...

...igår.

Igår blev det korvlunch. Jag bakade lchf-tunnbröd på fm och använde de som korvbröd. Jag utgick ifrån det HÄR receptet, samma som jag bakade till jul. Jag ändrade dock lite på kryddningen eftersom det smakade väldigt mycket lakrits förra omgången. Jag tog 1/2 tsk hel anis och mortlade de inget och 1/2 tsk malda brödkryddor istället. Dessutom tillsatte jag 3 msk fibrex, om det blev bättre eller sämre av det är svårt att säga, ingen större skillnad.


Som ett tillbehör blandade jag 2 finstrimlade soltorkade tomater, smulad fetaost, en pressad vitlöksklyfta, grovmalen vitpeppar och lite cremefraiche.



På brödet bredde jag tunt lager smör, några skivor ost, en hög av fetaröran och en ost och baconkorv. Inte helt optimal kötthalt i korven, måste kolla lite noggrannare vid nästa inköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar