..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

27 januari 2013

Helgen...

...har som vanligt gått i ett flygande fläng.

Både fredagen och lördagen bjöd på middagsbesök när maken jobbade. I fredags blev det kycklingtacos med en god vän och i lördags när mina föräldrar kom bjöd jag på helstekt karré med gräddsås och coleslaw. Lördagens middag var helt galet god, sås på steksky är den godaste av alla och jag fick beröm för min coleslaw av mina föräldrar så jag skickade med dem en liten doggybag. Receptet jag gjorde efter är det HÄR.

För ett tag sedan önskade dottern att få lära sig att laga en maträtt, hon kunde inte komma på då vilken hon skulle välja, men igår när jag skulle göra korvstroganoff till lunch hade hon bestämt sig. Så med min handledning gjorde hon det mesta själv och ska vara med nästa gång också så hon kan lära sig det utantill till slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar