..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

12 januari 2013

Börjar...

...dagen utan äggröra.

För att få lite förädring gjorde jag en tonfiskröra till frukost. Kokta ägg och mycket majonäs innehöll den. Till det åt jag en halv avokado och ett frökex med smör och ost och drack the.

Matmässigt blev gårdagen KATASTROF, shoppingmässigt blev dagen riktigt bra!

På morgonen var jag till vc och tog prover, och blodtrycket. Levaxinprover, blodvärde, njurfunktion och några till. Blodtrycket var ok, lite mot övre gränsen men ok. Tog fyra tryck och de sjönk allt eftersom jag satt där, inte ens första var för högt. Får se vad proverna säger, har varit trött men sovit lite bättre iallafall. Alltid något.

Eftersom dottern skulle följa med en kompis hem och även stanna på middag så tog jag, maken och lillfisen en ordentlig shoppingrunda. Riktigt bra rea på vissa affärer och till skillnad från förra gången så hittade jag en hel del för presentkorten jag fick i julklapp. Matshopping blev det också, nu är det knökfullt i kylen av härliga grönsaker och kött i frysen.

Matdagen då... under all kritik. Lunchen planerades till McDonalds och som vanligt blev det lchfifierad burgare med extra dip. När vi sprungit runt i en massa affärer, insåg vi att det var dags för lillens mellis. Kaffe på café blev nog dagens räddning. Tog kaffe med grädde och fick en hel liter att hälla ifrån, tog nog ungefär 1 dl. Därefter blev det fler affärer och när vi skulle handla mat insåg vi att det nästan var dags för mat för sonen igen. Köpte en burk till han på nästa affär och middagen intogs på MAX. Även här blev det en stor burgare med extra beanaisesås och vatten till. Fettmässigt KATASTROF, kolhydratsmässigt KATASTROF, mättnadsmässigt KATASTROF, tillsatsmässigt KATASTROF och som resultat var magen som en ballong på kvällen och värkte. Räddningen alltså kaffet med grädde!

Ny dag nya tag, bättre mage. Lunchen blir skinkstek, vitkål och vitlökssmör. Middagen blir tacos hos mina föräldrar eftersom vi ska på musikal på eftermiddagen idag.

Trevlig lördag till er alla!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar