..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

14 januari 2013

Bra...

...start på en förhoppningsvis lika bra vecka.

Vaknade väldigt tidigt som jag oftast gör, 4.50 visade klockan och lillen vaknade till strax efter. Kanske var han som väckte mig?! Låg och lyssnade på joller och bök en stund innan han somnade om. Jag känner mig pigg och full av energi, två nätter i rad med "ostörd" djup sömn känns som rätt spår.

Vikten är inte värd att nämna egentligen, det står nästan still, endast -0,3. Det är jag iof nöjd med, att inte gå upp är endel av det hela också.

Förra veckans meny blev en flopp, inte innehållsmässigt men vi handlade inte förrän på fredagen så innan dess blev det lite skåprensning och frysrensning. Tror kanske att jag prickade rätt på en maträtt på hela veckan. Kommande vecka ser lite bättre ut, nu finns allt och lite till hemma!

Veckans meny:
Måndag: Wok med fläskfilé
Tisdag: Tjockpannkaka och bacon
Onsdag: Lax i ugnen med kokt blomkål och broccoli
Torsdag: Currykyckling i ugnen med stekt vitkål
Fredag: Tacos med ostchips och guacamole
Lördag: Kött på spisen (pappas recept) med någon grönsak och kryddsmör
Söndag: Trattkantarellsoppa med västerbottenflarn


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar