..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 december 2012

Äntligen...

...kommer snön!

Jag gillar vintern, speciellt om det blir en riktig vinter. Om det blir vinter med bara is och utan snö så kan det lika gärna vara för min del. Snö ska det vara och gärna MYCKET snö!

De senaste dagarna har jag sett många träningsbloggare som har gjort egna adventskalendrar med fysisk aktivitet och träning bakom varje lucka och nu har jag gjort en egen. Mitt upplägg kommer att vara väldigt enkelt och inte speciellt tidskrävande. Dessutom kommer den inte sträcka sig endast fram till jul utan tänker det mer som en nedräkning till det nya året. Jag har blandat korta styrkeövningar med promenader och lite smidighetsträning, en salig blandning helt enkelt. Jag går ut hårt, bakom de två första luckorna finns promenader, har en del att göra i helgen och promenaderna går att väva in i det hela. Min hela kalender lägger jag upp i morgon när tiden räcker till.

Idag blir det massa plock och fix och laddning för kvällens mysiga julbord, det blev inte sämre direkt när några dm snö passade på att bädda in vårt landskap. JUL MYS!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar