..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

28 december 2012

Avslutar...

...dagen på samma sätt som jag började.

Idag har vi inte gjort många knop här hemma. Dottern har haft en kompis här hela dagen och de har gett järnet med allt från spel, barbielek, kurragömma och tjuv och polis. Lillen har varit väldigt lugn och lekt själv mest hela dagen. Det är nog en paus i alla tandsprickningar just nu, det har bara sprutat tänder ur tandköttet senaste veckorna.

Jag och mannen har i tanken planerat hur vi ska lösa övervåningen. Både hur resultatet ska bli och hur vi ska undvika en katastrofal röra under tiden vi gör om. Kan bli väldigt spännande det här...

Eftersom den här veckans mat mest har bestått av julmat och dess rester har jag inte knåpat ihop någon meny för den här veckan. Jag återkommer nästa vecka med lite mer vanliga rutiner, veckomeny och lite viktrapportering. Dagens middag önskades av dottern iallafall och det blev fläskfilé gryta med paprika och vitlök. Till det åt vi kokt broccoli och de små fick ris till, också det enligt önskemål. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar