..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 december 2012

Nya...

...bekantskaper.

Jag har smakat de små gröna köttbullarna en gång tidigare, för länge sedan, vilket jag inte kom ihåg som någon trevlig upplevelse. Men ofta säger vi till dottern att hon måste smaka flera gånger på mat eftersom smaken kan upplevas olika och att det kan vara gott bara för att man känner igen smaken sedan tidigare. Så i torsdags då vi handlade åkte en påse ned i vagnen, dags att testad igen.

Både igår och idag har vi ätit brysselkål till middag och med goda recenssioner. Igår kokade jag de ca. 10 minuter, smörstekte med gul lök, vitlök och svartpeppar, idag kokade jag dem och halverade, stekte i smör och hade endast peppar som krydda. Både och var gott även om det första sättet var godast. Kommer helt klart hända igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar