..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 december 2012

Migränen...

...från h-vetet har intagit min kropp.

Att vakna med migränkänningar kl 4.17, somna om och vakna med världens migränattack när klockan ringer är INTE en bra start på dagen. Som tur är har det stannat vid huvudet och ögonen inget illamående. Masade mig upp och tog en dusch där varje droppe kändes som ett bowlingklot som landade på huvudet.

Nu är det så pass länge sedan jag hade migrän så jag kommer inte ens ihåg när det senast var. Sedan jag lade om kosten har jag haft väldigt få jämfört med tidigare då jag hade näst intill något anfall varje månad. Jag åt en god frukost med ett kokt ägg, två frökex med smör, ost och en halv skivad avokado. Till det två glas vatten och en balja kaffe med grädde. Knaprade i mig en ipren och en alvedon också även om det tar emot.

Hoppas på en piggare dag när migränen lättat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar