..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

12 december 2012

En...

...tisdag som försvann.

Fort gick det igår och massor av trevligheter. Babysång och salladslunch på vårat folketshus med några barn och trevliga mammor. När skolan var slut för dottern hämtade vi upp hennes kompis för en resa mot sjukhuset. På lekterapin var det dags för årets sista föreställning med Clownen Daff Daff, en föreställning som är lika rolig för stora och små.

När klockan hade passerat 16 och föreställning med tillhörande fika var över hade vi två uppspelta fnissiga tjejer och en hungrig och trött lilleman. Snabb överläggning och middagen intogs på McDonalds till tjejernas stora förtjusning. Det är svårt att göra bra lchf-val, men jag åt iallafall en BigTasty Bacon med extra ost, några minimorötter och dip till det. Inte bra, men nog bra när "nöden" kräver det. Det smakade rätt got men blev inte nog mätt.

Ikväll ska jag försöka öppna några luckor i adventskalendern, jag är himla glad att det inte är en chokladkalender jag har...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar