..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 december 2012

Pepp...

...och stöd från andra är till stor hjälp när det gäller viktminskning.

Det är fortfarande JAG som gör jobbet och gör den här resan, samtidigt skulle det inte gå lika bra utan stöd och peppning från nära och kära. Att min man äter lchf också underlättar verkligen vardagen (han har tappat drygt 15 kg tror jag) och även barnen äter mest lchf-anpassat. Men fortfarande är det JAG som gör det största jobbet med MIN förändring.

Med motgångar, svackor, aha-upplevelser, saknad av energi, glädjerus och tankar om maten och andra frågor som dyker upp är det bra att ha ett bollplank, en hejjarklack och ett forum där jag med mina erfarenheter också kan bidra till andra som äter lchf och vill gå ner i vikt.

I slutet av sommaren gick jag med i en facebookgrupp som Emelie som har bloggen Liv utan socker administrerar. Just nu finns ett antal lediga platser. Gruppen riktar sig till personer med minst 20 kg övervikt och som har valt lchf som livsstil. Mer finns att läsa HÄR om vad gruppen innebär. Vi är ett gäng medlemmar som stöttar, stöter och blöter det mesta, mycket lchf naturligtvis men även träning och pepp. I gruppen finns stor kunskap och erfarenhet som vi alla gladeligen delar med oss av. Känns det lockande så hör av dig till Emelie!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar