..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

18 december 2012

Någon...

...gång emellanåt hamnar jag i något slags inspirationsgalenskap.

Jag kan sitta i timmar och kika runt bland inredningsbloggar, kika i ALLA gamla Drömhem och trädgårds tidningar (jag har alla nummer från starten 2005), jag ritar om vårat hus inför kommande renoveringar ca. 15 år fram i tiden. Jag drömmer om att vårat hur är helt klart med fina fönstersmygar, fina rum till barnen och bra förvaringsutrymmen. Ett dubbelgarage hade inte heller varit helt fel...

Efter ett sådant här inspirationsil brukar vi få ett rycka här hemma och ta tag i lite måsten och halfärdiga saker. Undra vad det blir den här gången? Och hoppas fixarilet håller i sig en stund, ni vill jag greja! Ska först låta julen komma och gå och när vi slänger ut granen (packar ner den i kartongen) vid nyår ska jag försöka mig på lite mer möbelrenovering kanske!! Nu vill jag ha vårvinter och kanske vågar jag mig på ett hemmafixarnyårslöfte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar