..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 december 2012

Julstök...

...och julbök.

Jag föredrar nog det första.

Igår förberedde jag middag till dottern och mina föräldrar, köttfärsbiffar med stekt lök och gräddsås, sedan när maken slutade jobba drog vi iväg för julhandling. Nån enstaka klapp att komplettera med, en födelsedagspresent till lillen och en hel del mat blev det.

Insåg när jag såg stora parkeringen hur modig vi var när vi gav oss ut en barnbidragsdag... Vi behövde inte känna oss ensam iallafall! Det flöt på rätt bra och vi hade en tydlig plan vi följde, försökte undgå så mycket kaos det bara gick och lyckades hyffsat. Enda stället där vi hamnade i kö var på Ica Maxi, som tur var var den inte jättelång. Vi avverkade åtta butiker inklusive matshopping och ett stopp på Max för en hamburgare med bea-sås på mindre än fyra timmar!! Nu är vi rustade för jul, endast en liten tur till Ica för inköp av prinskorv finns kvar på attgöralistan.

Idag trillar vi köttbullar, fyller på lillens matförråd, gör ischoklad, två sorter chokladtryffel och lite paketinslagning. Skön fredag och första dagen på jullovet för dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar