..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 december 2012

Vi...

...stannar inne och tittar på snön som vräker ner där ute.

Vi myser och pysslar. Strax ska vi möblera om lite i tv-rummet och klä granen. Ja ni läste helt rätt...

Jag vill hellre njuta av julen innan julafton istället för ända till tjugondagknut, direkt efter nyårshelgen är jag less på den trots att den inte barrar. Så Vid lucia hade jag tänkt att granen skulle få komma på plats, men när maken?! föreslog att vi redan nu skulle ta fram den var jag inte sen att haka på. Tror jag måste kliva upp extra tidigt i morgon så jag får njuta lite extra av det magiska skenet granen ger.

Några jular har vi inte ens haft en gran, ett år hade vi stampat jordgolv och minus 15 grader i vardagsrummet, lite renoveringskaos kan man nog kalla det utan att överdriva allt för mycket. Vi firade inte jul hemma det året... Det året kopplades bergvärmen in den 23 december och året därpå hade vi något varmare inomhus iallafall...

I år igen ska julen bli lugn, den firas på hemmaplan och ingen stress alls har jag beställt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar