..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

21 december 2012

Premiär...

...för chokladtryffel.

Jag har egentligen inte varit så mycket för att göra eget julgodis tidigare, det har sträckt sig så långt som till knäck och ischoklad. I år ger jag mig på att göra chokladtryffel, en med bara choklad, rullad i kakao och en med hackade salt jordnötter i. Det ska bli riktigt spännande. I år gör maken sina älskade ischoklad också, men knäcken hoppar vi över.

Receptet på tryffeln som jag gör är det HÄR, jag får återkomma med det färdiga resultatet lite senare. Missade att läsa hela receptet... det ska svalna i några timmar... undra om jag orkar vänta?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar