..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

4 december 2012

Glömde...

...ju att dela med mig av veckans resultat och kommande veckas meny igår. Känner mig lite disträ, hoppas det rättar till sig snart...

-0,6 kg blev veckans resultat iallafall och det är jag nöjd med. Alla minus är välkomna, stora som små, och rätt ok att stå still i vikten också nån vecka. Det är den där vattenvikten som kommer snabbt däremellan som är så frustrerande att dras med även om jag vet att det släpper snabbt och inte är någon fettvikt. Just nu verkar jag vara inne i ett bra flyt och börjar må bättre efter höjningen av Levaxinet, hoppas snart må riktigt bra igen.

Någon promenad blev det inte igår, när jag väl hade tid visade termometern -23 grader. Kände att jag inte MÅSTE ut så vi möblerade om lite istället och ställde ett av de fina skåpen på plats. Lite mer julsaker hittade fram och lite av det somriga stuvades undan.

Till middag åt vi goda kotletter. Brynde de snabbt och la över de i en gryta för att koka de lite möra. I grytan hade jag vatten, lite fond, en liten skvätt soja, en liten skvätt balsamvinäger, peppar och paprikakrydda. De hann koka ca. 40 min medan resten av middagsbestyren blev färdiga. Till köttet åt vi smördränkta champinjoner stekta med lök och vitlök. Gisses vad mycket smör det går att steka in i champinjoner, helt perfekt som lchf-tillbehör.

Ja så såg gårdagens mat ut. Resten av veckan ser ut så här:

Måndag: Kotletter med stekta champinjoner och lök
Tisdag: Köttbullar med coleslaw
Onsdag: Korvstroganoff med pizzasallad
Torsdag: Lax med ostgratinerad broccoli
Fredag: Wok med fläskfilé
Lördag: Hemgjord kebab
Söndag: Pulled beef med blomkålsmos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar