..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 december 2012

Lucka nr:3

Jag gick ut hårt idag och har redan öppnat lucka nummer 3. Det blev styrkeövningar för armar, axlar och bröst+plankan. Nu var det några månader sedan jag körde någon som helst styrketräning och jag hoppas få lite träningsvärk i morgon, de sista omgångarna på varje övning brände rätt skönt. För att inte tala om den allra sista tabataomgången, hua, värsta övningarna jag vet och de la jag sist?! undra hur jag tänkte då. Nästa gång får de hamna först.

Så här hade jag lagt upp det:
Varvade två övningar i en tabataomgång vilket ger 80 s/övning

1. Chest fly & Flat press

2. French (denna körde jag en halv tabata eftersom jag inte hittade någon mer liggande övning)

3. Bieceps curl & Front raise

4. Shrugs & Upright row

5. Hammer curls & Kickbacks vänster

6. Revers fly & Kickbacks

Alla övningar har jag hittat HÄR och knåpat ihop vad som känns bäst för dagen. Klicka på bilderna så blir de rörliga. Jag knåpade ihop 25 minuter iallafall och ikväll tänkte jag ta mig ut på en 5,4km promenad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar