..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

12 december 2012

Morgonens...

...julgran.

När jag ser bilden inser jag att vi måste få upp något mer på väggarna... men vad. Är urusel på att se vad som passar och är rädd att jag ska bli missnöjd och vilja flytta runt alla saker. Det tar emot att spika och skruva i de släta väggarna. Men det ser ju så opersonligt ut, det enda som hänger i hela tv-rummet är en skolplanch med sädesärlor på. Måste be någon om hjälp, men det är inte så lätt när vi inte ens är helt nöjd med den möblering vi har...

Lugn dag med både trött dotter och trött mamma, måste sluta vakna kl. 4 och vara pigg, dagarna blir lite för långa då... Hellst hade jag velat gjort som lilla A just nu, ligga i vagnen på altanen och sova, vad skönt det skulle varit. Istället ska jag snart ta tag i dagens kulinariska måltid, prinskorv med stekt ägg. Dottern önskade skruvade makaroner till och det ska hon få. Pulled beef får vänta lite till jag ids göra långkok. Enda långkoket jag gjort idag är till lillen, kokta rotsaker i långa rader. Han gillar mat vår lille kille, allt är nam nam och slukas med glädje. Mammas mat är bäst, eller hemlagat iallafall, köpeburkar är ingen hit så det är tur han inte får det så ofta! När han ätit sin lunch och jag ska hugga in på min finns det inte en chans att han kan leka på golvet under tiden jag äter, han ska sitta med och smaka min mat också. Idag åt jag korvstroganoff, hällde den varm över lite ost. Grönsaker eller annat tillbehör kändes mest bara bökigt och avancerat idag, så enkelt fick det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar