..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 december 2012

Sömnen...

...är inte den bästa just nu...

Så trött som jag varit kvällstid denna vecka har jag inte varit sedan jag var gravid med lillnissen. Egentligen sover jag varken mer eller mindre bara det att jag har kommit in i en ond cirkel, jag somnar ibland vid nattning ca. 19.30 och har sedan svårt att vakna. Istället vaknar jag kl. 3 och är väldans pigg... ingen bra tid på dygnet för det... Någon kväll har jag varit vaken till 23 och ändå vaknat pigg kl. 3, kan lova att kommande kväll blev tidig. Känner igen mönstret sedan jag hade högt blodtryck tyvärr och behöver nog göra en liten koll av det igen.

I går natt var vi två i familjen som var vaken, eller tre om vi räknar in katten. Lille A har massproduktion av tänder just nu och var vaken från kl. 1.20 till 4.50 med endast några korta microsömnperioder där emellan. Som tur är är han inte ledsen, mest vaken och gnager på tutten och jämrar sig lite. Tre tänder senaste veckan och två till påväg att titta fram. Så när jag nu på morgonen vaknade pigg och utvilad kl. 4.50, har inte hört lillen och jag somnade kl. 22 igår känns det rätt ok. Hoppas det håller i sig!



1 kommentar:

  1. Jag har också försökt hitta inlägget med grytan, men jag kan tipsa om att ta kött, kryddor, buljong och bara köra tills det är färdigt i ugnen... Det går nästan inte att misslyckas!

    Googla recept på lergryta annars så hittar du nog många tips.

    SvaraRadera