..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 december 2012

Lucka nr:1


Lucka nummer ett innehöll tydligen ingen promenad, kunde helt enkelt inte få till någon som dagen blev idag. Istället har jag gjort 100 bakvända situps, både raka och sneda.

"Vanliga" situps kan jag helt enkelt inte göra, jag har usel teknik och får alltid ont i nacken. Istället gör jag bakvända, vet inte vad de heter men det är magen som jobbar iallafall. Lättast är att ha någons ben att hålla runt och hjälp att putta på benen för lite mer intensitet, men fåtöljens ben funkade de med, eller utan.

Ligg raklång på golvet, håll ihop benen och lyft dem rakt upp mot taket, sänk benen mot golvet utan att nudda det, höj sedan benen igen rakt mot taket. Upprepa till det bränner skönt i musklerna och lite till. Låt benen falla åt sidorna också och tillbaka till utgångsläget med benen rakt upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar