..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

2 december 2012

Lucka nr:2

Satt och gäspade vid bolibompatid och snudd på somnade sittandes i fåtöljen, kände inte alls för att promenera. Slängde ett öga på termometern som visade -19 grader. Brr vad kallt!

Innan nattning förberedde jag mig, klädde på mig underställ och tog fram resten av kläderna, så när maken läste för lillfia så klädde jag mig och gick ut ändå. Craft underställ, ullstrumpor Bridgedale, försvarets gröna ulltröja, täckbyxor, skaljacka Lundhags, vinterkängor, mössa och handskar, jag frös INTE. Perfekt klädd och då är det skönt att gå.

Tyvärr blev det inga 6 km, jag gick den vanliga rundan på 5,4 km. Anser det som en godkänd lucköppning med tanke på temperaturen. Nu sitter jag nöjd och funderar på att göra mig en kopp the och virka lite innan den här dagen är slut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar