..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

10 december 2012

Så...

...kom det tillslut.

Det var länge sedan nu men vågen visade plus i morse, ett litet obetydligt plus men ack så retsamt. Det var så litet att det gott kan vara den översaltade köttgrytan jag (miss)lyckades med i lördags eller baconet jag åt igår, eller helt enkelt avsaknaden av toalettbesök eller att jag ätit för lite fett senaste tiden, orsakerna kan vara många och jag tänker inte analysera det mer än så. Lämnar det där.

Förra veckans meny blev inte helt omgjord, kebaben uteblev eftersom vi blev bjuden på mat hos mamma och pappa efter julmarknaden i lördags, eller jag lagade maten som vi blev bjuden på. Laxen bytte plats till söndag och pulled beef uteblev också.

Ikväll till middag hade vi middagsgäster. En vän och hennes familj kom på besök. Jag bjöd på kyckling i ugnen med kokt blomkål, broccoli och ris till de som äter det. Jag bryner kycklingfil'e och lägger i en ugnsform. Blandar grädde, cremefraiche, chilisås, sambal oelek, två vitlöksklyftor, svartpeppar och massor av italiensk salladskrydda. In i ugnen och koka ihop till kycklingen är klar.

Veckans meny ser ut som följer:
Måndag: Kyckling i ugnen
Tisdag: Prinskorv med stekt ägg
Onsdag: Pulled beef
Torsdag: Fläskfiléwok
Fredag: ?
Lördag: Julbord
Söndag: ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar