..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

19 december 2012

Middagsgäster...

...ikväll och maten står redan i ugnen.

Tänkte bjuda på kebab och salladsbuffé, tortillabröd till de som vill ha det. Som tillbehör tänkte jag göra två såser, en med yoghurtdressing med italiensk salladskrydda, svartpeppar och lite chilisås och en kryddig tomatsås med lök, vitlök, kummin och kryddor som jag inte bestämt mig för än. Tänkte också hacka lite soltorkad tomat, fetaost, vitlök som jag ringlar lite olja över. Riven ost och massa goda grönsaker blir det också till.

Tanken är att vi ska spela Den försvunna diamanten till dotterns stora förtjusning. Hoppas bara vi hinner det innan det är nattadags för lilla fröken. Till "efterrätt" blir det kaffe, pepparkaksbiscotti, pepparkakor och dotterns marsipangodis som hon gjorde hos kompisen igår.

Häromdagen i allt julmys och ostressiga lunk kom jag på att vi har en hel del att hinna fixa innan jul. Jag är så avstressad så jag helt enkelt glömt av en del... bra eller dåligt vet jag inte, men jul blir det nog ändå tillslut oavsett. Sätter fart idag med lite städning och skriva adresser på årets julkort. Maten sköter sig ju själv 3,5h i ugnen under tiden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar