..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 december 2012

Ledig...

...dag.

Vi gjorde helg helt enkelt. Trött dotter och varning för snöoväder valde vi att ta ledigt för dottern två dagar. Så när lillnissen sov på förmiddagen hann jag och dottern måla lite tomtar som vi fick av "tomten" i 1a adventspaketet.

Istället för paketkalender som vi haft de senaste två åren till dottern valde vi i år att ha adventspaket. Det blir alldeles för mycket småsaker att handla och en hel del pengar nu när vi har två barn. Vi funderade ett tag på hur vi skulle göra och kom överens om att vi hellre för vidare en familjetradition som inte ska förknippas med pengar, pryttlar och ångest utan istället fokusera på att göra saker tillsammans. Så i mina gömmor letade jag fram en pysselsats som jag köpte för två år sedan på Panduros rea, betalade knappt 25 kr och lagom pyssel för familjen. De innehöll färger, 10 keramiktomtar, pensel och tandpetare. I kommande paket blir det också något som vi kan göra hela familjen.

När rean på pyssel sätter igång efter julen ska nåt paket till nästa års kalender införskaffas för billig peng. Planering och framförhållning, det är jag i ett nötskal...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar