..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

24 september 2012

Dags...

...för ytterligare en avrapportering i höstutmaningen.

Under veckan som varit har energin återkommit ännu lite till och är snart tillbaka på topp. Det enda är att en viss kvällströtthet börjar smyga sig på, kan bero på att det blir mörkt så tidigt nu på kvällarna. Jag börjar gäspa redan vid 20.30 och slutar inte förrän jag lagt mig i sängen. Har kommit i säng i bättre tid nu och ligger lite bättre till i antal sovtimmar motför de 6 timmar jag i bästa fall skrapade ihop tidigare.

Motionen förra veckan gick det väl lite sisådär med, några fler promenader än tidigare men ingen styrketräning. Skärpning på mig nu!! den totala viktnedgången sedan höstutmnaingens början ligger nu på -3,2 kg och målet på -4 kg ska nås med råge hade jag tänkt. Fortsätter på samma vis som nu, äter god mat, motionerar (kanske bör vara lite mer), sover och mår BRA, så ska det nog gå vägen!

Någon "veckans träning" vet jag inte om jag vågar mig på... ska promenera och få in minst ett styrkepass hade jag tänkt. Får se hur det går med ett fullspäckat schema med diverse göromål, men med maken på hemmaplan finns det något bättre förutsättningar iallafall. Det ska jag ta vara på! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar