..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

23 september 2012

Denna...

...helg blev en riktig myshelg.

Vi har inte haft något alls inplanerat och har bara varit. Det behövdes efter den senaste tidens bortajobb, inplanerade helger och dåligt mående. Nu till veckan blir det mer hemmajobb och kortare dagar för maken, vilket innebär lite mer "vardagsliv" för familjen. Det mest spännande vi gjort den här helgen är matlagningen och kört två maskiner tvätt.

Dottern hade en kompis här hela dagen igår och de kalasade på lite kakor som fanns kvar från sommarens dop. Maken och jag vispade lite grädde och strödde riven 70% choklad över. Kombinationen grädde och riven choklad påminner väldigt mycket om gräddglassen med små chokladflisor i och är nästan lite för gott!

Till middag gjorde jag långkok på fläskkotletter med ben. Stekte och kryddade med salt och peppar. Flyttade över de till en traktörpanna där jag hade soja, vatten, balsamvinäger, curry, paprikakrydda och lät de koka ca. 60-70 min. Till det hade vi gräddig trattkantartellsås och sallad med fetaost och soltorkade tomater bla.

Inför morgondagens vägning känns det rätt bra. Känner mig inte så stressad även om det inte visar så mycket minus. Jag har ju sett riktigt bra siffror på vågen den senaste veckan och håller en tumme (eller två) att det håller i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar