..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

9 september 2012

Gårdagens...

...lunch och dagens frukost.

Lunchen igår blev avokado med baconröra. Till två personer rörde jag ihop 1 pkt knaperstekt bacon, 1/2 finhackad paprika, två msk majonäs och 3/4 liten burk cremefraiche, en teskedsudd sambal oelek och några varv med pepparkvarnen. Ibland har jag finhackat kokt ägg i om jag vill ga den lite matigare.

Dagens frukost blev inte ägg. Känner mig lite less på det så jag kör en slags varannandags variant. Idag blev det yoghurtgrädde med blåbär, frökex med smör, ost och tomat och en kopp kaffe med grädde. Antagligen för mycket kolhydrater för mig, men gott var det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar