..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 september 2012

Stod...

...emot den envetna segheten idag.
När sonen skulle sova och dottern hämtas hos en kompis tog jag mig en promenad. Gick en omväg på drygt 3 km och det var riktigt skönt. Väl hemma glömde jag stänga av appen på telefonen, visserligen gick jag inte snabbt, men riktigt så lång tid tog jag inte på mig att gå strax under fem kilometer. Appen jag använder är Runmeter och jag är riktigt nöjd med den.

Väl hemma gjorde vi mat, när vi planerade veckans meny i måndags önskade lilla fröken lax och rosa sås så det var det vi serverade idag. Den rosa såsen är det dottern som står för och hon gör det riktigt bra, god blir den. Det är cremefraiche, majonäs, örtsalt, vitpeppar och lite chilisås ihopblandat.
Laxen är ugnsbakad med örttäcke i foliepaket. Jag har blandat 1 tsk honung (smält i micron), 2 msk koncentrerad citron, 2 tsk fryst persilja, 3 tsk fryst dill, örtsalt och vitpeppar. Rör ihop och bred på fisken. In i ugnen på 175-200 grader ca 25 min. Jag hade en bit för ca. två personer.

Jag chockade mig själv ännu lite till idag... jag har styrketränat. Satte ihop ett gäng olika övningar för hela kroppen och körde ett pass på ca. 40 minuter. Förväntar mig minst en lätt träningsvärk imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar