..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

11 september 2012

Ställde...

...en egen diagnos och ringde därefter vårdcentralen.

Igårkväll när jag googlade runt lite på huvudvärk, dimsyn och illamående, helt enkelt hur jag mått senaste dagarna så började jag jaga upp mig själv lite. Ju mer jag läste desto fler sjukdomar hade jag. Internet är inte alltid så bra, speciellt inte när man sitter ensam och mår skit. Jag både började och avslutade med att återigen läsa igenom alla tänkbara symptom på hypotyreosen och beslutade mig för att det var den som spökade igen!

Ringde vårdcentralen klockan åtta och fick komma på provtagning nu på morgonen. Så snart kanske jag har ett svar på vad det kan bero på. När läkaren ringde om senaste gångens provsvar, tror det var i juni, ammade jag fortfarande och vi bestämde att vi skulle ta nya prover nu i höst i samband med att jag slutat amma. Kan faktiskt vara så att det är den enkla orsaken eftersom jag slutade amma för lite drygt två veckor sedan. Fascinerande hur kroppen fungerar och skönt att känna tydliga tecken på när något inte stämmer. Det kan även vara en orsak till att jag inte minskar i vikt. Håller fast vid bra mat och rör på mig det jag orkar så ska det förhoppningsvis inte ha så jättestor negativ effekt.

Ett tag trodde jag att jag hade fått högt blodtryck igen, men eftersom jag har kollat det nån gång varje vecka när jag har vägarna förbi vid skolhämtningen så kändes det inte så troligt. Det är så många lömska symptom på många olika sjukdomar som är svåra att sätta fingret på och beskriva så ibland känner jag mig helt enkelt lite galen och tror jag inbillar mig allt. Men jag kollade blodtrycket även idag och det låg jättebra trots att jag inte tagit tablett sedan igår klockan 7.00. Kanske dags att boka tid för att ta bort blodtrycksmedicinen för alltid nu!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar