..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

24 september 2012

Tovade...

...tofflor på beställning.

Fick en beställning på tovade tofflor som jag har pysslat lite med i helgen. Hade tre nystan av Natur Uld och började göra tofflorna, insåg efter fyra rutor att garnet inte kommer att räcka och eftersom det var evigheter sedan jag köpte garnet så finns inte samma färgbad att få tag på. Så jag skickade iväg en ny ganska stor garnbeställning och kompletterade med ett mörkbrunt nystan så jag kan färdigställa tofflorna som nu blir till mig själv. Jag tänkte virka små söta tofflor till barnen också och höra mig för om någon annan är intresserad av att bära mina alster på fossingarna i vinter.

Mönstret jag använder är detta och är relativt enkelt att göra. Har hittat ytterligare ett också som jag ska ge mig på när garnet kommer.

Det är svårt att återge färgerna på ett bra sätt med min iPhone, men det är mörkbrunt, plommonlila och mörk petrol jag har använt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar