..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

18 september 2012

Promenaden...

...uteblev.
Dottern fick med sig en kompis hem från skolan så det blidde ingen promenad. Nya friska tag i morgon och ett nytt försök. Istället blev det till att måla målarbok med småtjejerna. Vi satt med varsin Barbie-målarbok alla tre och det var fascinerande att höra vilken underbar fantasi de har, medan de målade så skapade de berättelser om personerna och en hel följetong utspelade sig under en sisådär 30 minuter. Sötisar!

Dagens lunch bestod av min underbara gulaschgryta med en ordentlig klick smör, det hade gottat till sig riktigt ordentligt och smakade väldigt mycket. Så nu ska det inhandlas mer grytkött för långkok, blev nämligen väldigt sugen på burgundisk köttgryta med bacon och champinjoner. Middagen idag blev min tonfiskröra, men som vanligt en liten annan variant... riven ost i, en tomat till och ett flatbröd. Matigt och gott!

Eftersom jag glömde hämta garnet till tofflorna i lillens rum får det avvakta till i morgon, istället ska jag sikta på att avsluta sjalen jag håller på med. Vill börja på en massa virkprojek men känner att jag måste avsluta något också för en gång skull!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar