..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 september 2012

Tanken...

...var att jag skulle lägga in bilder på mina tre måltider idag. Men så blev det inte, vi blev inbjuden på middag hos grannen och någon bild tog jag inte.

Började dagen med tonfiskröra, frökex med smör, ost och skinka på och en kopp kaffe med grädde. Egentligen inte den optimala frukosten för mig, men i brist på ägg (igen?!) så var det det som fanns. Står mig bättre på äggröra istället för en massa "kraffs". Men men, det funkade.  Passade på att vara effektiv medan lillen sov sin förmiddagslur och hann med en väldans massa saker. Grädda frökex, göra storkok med kycklingfilé, köra två maskiner tvätt och vika tvätt, surfa runt lite och dricka några koppar kaffe. Kycklingen brynde jag, kryddade med massor av paprika krydda, maxican spice krydda och curry. Hällde på lite balsamvinäger, soja och vatten. Lät puttra och slog i 1 dl grädde för att få en simmigare sky. Det blev några matlådor och även min lunch. Åt pizzasalld och en klick smör till.

Tog tillvara på denna fina höstdag genom att promenera en stund med dottern sparkandes på sparkcykeln bredvid. Mamman fick motion, sonen sin eftermiddagslur och dottern utlopp för sin rastlöshet, en win win win situation kan man nog kalla det. På vägen hem tog vi svängen förbi grannen eftersom lillfia ville leka lite. Blev inbjuden på middag bara sådär och jag slapp undan matlagningen och middagsdisken, vilken tur man kan ha! Champinjonsoppa och sallad stod på menyn och det var underbart gott, så omtänksamt att tänka på vår lchf också. Inget jag kräver alls av mina nära och kära, men det känns skönt när det funkar! Så den måltiden får ni helt enkelt fantisera om och skaffa er en inre bild av. Fler såna här dagar tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar