..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

1 september 2012

Vi...

...håller oss inomhus i ösregnet. Andra dagen i rad som det fullkomligt vräker ner. Den tänkta gräsklippningen och trädgårdsarbetet ställde vi in. Kändes inte så lockande att hämta kantarellerna som står och väntar på oss på "vårat" ställe där ute i skogen heller.

Vi var uppe med tuppen i morse och dagen har innehållit lite pyssel och plock. Konstigt hur vi fungerar, vi hade inga direkta måsten idag och DÅ får vi minsann mer gjort än annars. Vi kan nog stryka nån enstaka punkt på "att göra listan" till och med. På den listan finns endast saker som står utanför alla vardagliga nödvändiga göromålen och hinns inte så ofta med nu för tiden tyvärr. Vi tog även en tur till ICA och köpte lite lördagsgodis till lillfian och hyrde Mästerkatten i stövlar, vårt ICA hyr ut alla filmer till det extremt hutlösa priset 9kr. Varför vi inte hyr oftare kan man ju fråga sig...

Mitt i undanplockningen av rentvätten idag fick jag ett infall att prova lite kläder. Provade både tröjor och byxor som var för snäva och för små i sommar. Jag kunde ha en hel del!! Inte allt, men mycket. Provade även några plagg jag har använt i sommar, de var obekvämt stora istället. Tidigare har jag gärna klätt mig i stora kläder, skjortor, tunikor och tights. Känslan av att vilja dölja mig för att jag känt mig obekväm har ständigt varit närvarande, men INTE nu. Många plagg provade jag med ett leende på läpparna när jag stog där vid spegeln. Känner mig rätt nöjd idag!

Dagen avslutade vi med en grillmiddag. Tur det inte finns något dåligt grillväder! Supegott var det, grillad rostbiff, coleslaw, smörstekta kantareller och currysmör blev det idag.

Min coleslaw gör jag ungefär såhär (en stor sats):
1 dl majonäs
1 dl Cremefraiche
1 msk dijonsenap
1 vitlöksklyfta
Örtsalt och nymalen svartpeppar
Vitkål riven med osthyvel och kramad, uppskattningsvis 1-1,5l
En riven morot
Blanda allt och låt stå minst två timmar för bästa smak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar