..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

3 september 2012

Sådärja...

...nu känner jag mig rik igen.
Inte i plånboken, men i kylskåpet och frysboxen.
Vi har varit och storhandlat idag, inte fullt så stor som vi kan göra emellanåt då det ekar tomt även i frysen. Men mycket grönsaker, ägg, fröer, ostar, lax, majonäs och mejerivaror för ett mindre kompani... Nu kan inspirationen flöda igen och ta lite större utsvävningar.

Det är dags att fylla på med lite storkok, igen!?! Det går en hel del lådor när mannen i huset ligger borta på veckorna och jag äter färdiglagad lunch nästan varje dag. Både jag och lillkillen är lite bortskämda med hemlagade lunchlådor! Till helgen ska vi nog grilla galet mycket kycklingfilé och göra en stor laddning köttfärsbiffar igen så det finns, mycket praktisk färdigmat att kombinera med olika tillbehör. Kan kanske bli en höstig köttgryta också, det är nog dags för det nu, eller en stek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar