..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

13 september 2012

Lekparkshäng

...i tre timmar efter skolan.
Packade med mig lite mellis och kaffe och tog en promenad för att hämta lillfia. Bestämde redan i morse vid lämning att en kompis skulle följa med oss, vilket passar alldeles utmärkt då hon bor i huset bredvid utflyktsmålet, den stora lekparken. Hämtade upp kompisens mamma för lite vuxensällskap. Solen värmde underbart och jag anar en viss hetta i ansiktet trots att det är höst, solen tog rätt bra i lä under de där timmarna. Barnen lekte och mammorna surrade. Lilleman premiärgungade och kiknade av skratt, kanske är dags att hänga upp våran gunga på altanen...

Middagen hade jag redan förberett. Ja eller tinat från frysen iallafall, det är så skönt att slippa laga mat vissa dagar och slippa all disk för en gång skull. Köttfärssås och spagetti till dottern och rotsaker med kycklinggryta till sonen, alla nöjda och glada, alla utom mamman. Till mig blev det en nödlösning, två kokta ägg, en snabb tonfiskröra och lite pizzasallad. Ja det var inte det mest kulinariska jag ätit, men det funkade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar