..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

7 september 2012

Styrkeprogrammet...

...jag körde igårkväll var av blandad kompott. Jag var aptrött och mixade ihop lite övningar som kändes medeljobbiga, ingen direkt hårdkörning. Försöker att lägga upp det så jag slipper upp och ner från golvet hela tiden och att jag slipper byta "redskap" ofta. Övningarna har jag samlat ihop från att jag googlat. Jag har dem nedskrivna och med enkla ritningar till i ett block och väljer ut de jag känner för (eller inte känner för beroende på om jag vill köra lite hårdare eller inte). Som ni ser på gårdagens övningar nedan så var alla på liggunderlag!

Jag använder appen Intervaltimer till hjälp, den är inställd på 40s arbete och 10s vila för att kunna byta övning. Jag kör igenom alla övningar tre gånger (3 set). Passet beror alltså på hur många övningar jag väljer att lägga till. Allt mellan 25-40 min brukar det kunna bli.

Mina övningar igår:
Hunden
Kissande hunden
Solstrålen
Rygglyft
"Benlyft"sida höger
"Benlyft" sida vänster
Säteslyft
Flat Press (hantlar)
French (hantlar)
Chestfly (hantlar)
Situps
Liggande bencykling

Första och andra vändan går rätt ok beroende på övning, men inne på sista setet är jag inte speciellt kaxig. En riktigt skön känsla i kroppen och idag känner jag av träningsvärk i magen, bröstmuskeln och insidan låren änsålänge. Är nöjd idag med att jag både kom ut på promenad och hemmatränade igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar