..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

26 september 2012

Tänk...

...att jag aldrig lär mig.

För längesen köpte jag ett billigt garn för att kunna ta fram och göra lite mormorsrutor av när jag bara vill ha något litet att pyssla med. Rutor virkade jag en hel hög, la ut hur de skulle virkas ihop och såg att sex rutor saknades. Tro nu inte att jag gjorde klart de som saknades och kunde avsluta projektet... Nej då, varför avsluta något som kan samla lite damm först!?

Nu ikväll har jag virkat några och nu är det endast två kvar. OCH en sjuhelsikes massa trådar att fästa. Varje gång jag sitter där med ca. 400 trådar att fästa så tänker jag att nästa gång ska jag banne mig fästa eftersom. Ser inte ut som att jag lär av mina misstag iallafall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar