..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

29 september 2012

Lördagsgodiset...

...kom med posten i torsdags. Tänk att jag kan bli så barnsligt lycklig av att få ett paket med garner med posten.

Beställningen gjorde jag på Kicki´s Hobbysida och det gick hur smidigt som hellst. Där kommer jag beställa fler gånger! Nu kan jag sätta igång med min toffelbeställning, eller inte NU utan i kväll eftersom jag har lite tårta att fixa och mat att laga till födelsedagsfirandet. Tyvärr dök det upp ett annat problem, hur ska jag kunna välja och kombinera färgerna... de var jättefina och jag ångrar mig lite att jag inte beställde mer och fler färger, fast ändå inte, då hade jag haft ännu svårare att bestämma mig. Vilka lyxproblem jag står inför!

Jag beställde även ett kompletterande nystan till de tofflor jag började med, och som jag anade var det inte samma nyans, inte ens samma färg. De rutor som blir avvikande får hamna under fotsulan och jag ska ha de själv och överlever nog det.

Mitt pyssel med ramarna vi köpte gick undan! Det blev klart så fort maken kom hem och kunde hjälpa till. Jag hade lite svårt att hålla i och se hur det blev på håll alldeles själv, jag behövde några extra händer helt enkelt. Jag blev jättenöjd! Först var tanken att vi skulle sätta de direkt på väggen men kom på att vi hade en tavellist ståendes i en skrubb. Möjligheten att variera efter säsong känns som ett bättre val. Så, såhär ser datahörnan i matrummet ut nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar