..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

20 september 2012

Molnen...

...tornade upp sig och vi vände.

Igår kom mannen i huset hem redan vid 13.30. Vi hann med en sväng på folkan och biblioteket, handlade och åkte hem för lite mellis. Han även med lite hemmafix och måsten innan middagen.

Kom på att jag skulle passa på att ta en kvällspromenad när jag för en gång skull hade chansen mitt i veckan. Fick sällskap av en vän och vid 18 tiden gick vi ut... efter 350 m (runmeter-appen) vände vi. Stora svarta moln hopade sig över fjärden och ett stilla regn började falla. Vi tvekade en stund men valde att vända. Precis när vi kliver upp på bron öppnade sig himlen, vilket ösregn! Vi satte oss en stund och väntade ut det värsta, det klarnade upp något men sällskapet var lite tveksam till att gå, jag hade bestämt mig och fick med mig henne ut. Klädde oss igen och gick iväg, det ångrar jag inte att vi gjorde.

Det blev en 6 km skön promenad med en massa surr om det mesta. Lite duggregn vissa bitar, men helt ok. Insåg att det var ett tag sen jag gick på kvällen då det mörknade på ganska tidigt, nästa tur MÅSTE jag ta på mig västen. Stackars bilar som mötte oss, de såg oss nog knappt. Det kändes väldigt varmt att komma in, bytte till torra rena kläder och hamnade med virkningen i soffan rätt nöjd över att jag tog mig ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar