..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

22 september 2012

Kasslergryta...

...blev fredagens lunch.

Eftersom vi blev bjuden på middag i torsdags av snälla grannen hade jag lite kassler att tillaga till fredagens lunch. Ett tag har jag varit lite sugen på pizza och det kan vara orsaken till att jag drar mig till dessa kryddor. Jag  har nog oregano och basilika i snart allt ... Ibland när vi äter nödmat brukar jag beställa en Calzone med extra allt och äta "pålägget" tillsammans med pizzasallad. Kan lugnt säga att det här stillade mitt pizzasug och det var jättegott! Följande gjorde jag av det jag hittade i de nästan tomma skåpen.

8 skivor kassler
1 stor burk champinjoner
1/2 paprika
1 vitlöksklyfta
1 msk tomatpuré
1 klutt cremefraiche
1 udd sambaloelek
1-2 dl västerbottenost
oregano
basilika
svartpeppar
lite vatten

Bita och bryn kassler, hacka champinjoner och paprika och fräs med. Pressa i vitlöken och fräs en liten stund till. Tillsätt sedan allt utom osten och låt puttra en stund. Dra av plattan och rör ner osten så att den smälter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar