..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

17 september 2012

Vc...

...idag igen.

Läkaren trodde att det var migrän och skrev ut migränmedecin som en första åtgärd, blev det inte bättre så fick jag komma tillbaka. Det är inte migrän! Det har jag haft länge och vet hur det känns, vi var inte riktigt överrens jag och herr doktor kan man säga. Det har varit aningens bättre nu senaste dagarna, inte lika ihållande och lika "skarp" huvudvärk, inte heller så ont i kroppen och lederna som i slutet på förra veckan. Så jag gör som vanligt, ställer min egen diagnos eller hur jag ska uttrycka det. Jag tror att huvudvärken är orsakad av många olika saker och även de andra symtomen. Slutat amma=hormonomställningar, mannen reser hela veckorna=stor omställning, bära tungt (vår tiokilosklump), känningar av hypotyreosen iom att jag slutat amma och kommer säkerligen behöva ändra dosen inom kommande månaden och att jag slutat med blodtrycksmedicinen.
Det positiva med läkarbesöket är att det nu finns journalfört tillochmed att jag inte längre medicinerar för högt blodtryck!! Jag har ju inte tagit tabletterna alls på en vecka och innan det trappade jag ner precis som man ska.... eller inte riktigt som man ska, men nästan.
Jag hoppas det är på uppgång med energin och att det mest är en omställningsfas i kroppen.

Lägger in bilder på dagens måltider också, fast i omvänd ordning. Lunchen blev tacorester, min favoritröra med riven ost, cremefraiche och hot salsa. Lite hackade grönsaker till det. Middagen var en riktig höjdare, eller inte... två stekta ägg, knaperstekt bacon och en klick majonäs. Ingen direkt smaksensation men det gick ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar