..liten gård på landet, med allt som hör till. mitt liv fylls med mycket kärlek, renovering, arbete, trädgårdsintresse, familj, pyssel, virkning, matlagning, träning och fina vänner ..

6 september 2012

Hög...

...klar luft!
Helt underbart med hösten. Den är välkommen! Det känns fräscht med den höga, kalla, klara luften. Mysigt att tända lite ljus på kvällen.

Jag går fortfarande omkring barfota, vägrar släppa taget om sommaren helt. Fast jag är nog en riktig barfotamänniska och tar sällan på mig strumpor före mitten av oktober!
I morse när vi vaknade stormade det fortfarande rätt bra ute och när jag lämnade dottern gick vi igenom vad hon behövde ha på sig när hon skulle ut och leka under dagen. 8 grader, hård vind och sol är lite halvlurigt. Det skulle vara överdragsbyxor, kängor, jacka och mössa. När jag sen gick till bilen så frös jag, inte helt konstigt då jag hade klänning, 3/4 tights, en tunn kofta och barfota i sommarballerinaskor.... Inte undra på att jag frös. Inte heller så konstigt att lillfia undrade varför jag inte måste ha jacka när jag sa att hon behövde det.

Tur barn gör som föräldrarna säger och inte som de gör, eller hur var det där nu igen ?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar